Lite om vad som händer & har hänt med det epileptriska på bilen.

 

Nånstans vart man ju tvungen å börja då det gällde elen.

Va ju en hel del skit kopplingar under huven.

Kolla alla skarvar & kontakter på kablarna som hänger över skärmen till höger i bild.

Å vart alla de dära kablarna som hänger på motorn har för nytta vetifan.

Sidavbitaren gick för högtryck under huven. Friskt kopplat, men inget brunnet.

Nu är "nya motorn" på plats & jag har nästan fått ordning på allt el under huven.

Håller på att installera Xenon ljus på bilen. Det blir bi-xenon på de yttre & enkel xenon på de inre lamporna.

De drar ju mindre med ström, men lyser ca 3ggr bättre än vanliga H4or.

Så här vart det med tänt halvljus.

Å så här med helljus. Lyser riktigt bra ute i mörkret.

Å sen va det ju insidan.

Som tur va så va allt orört bland kablarna här, inte en enda klåpare som sabbat kablar & kontakter som under huven.

Jag plockade ur allt för att kolla så det inte fanns nått som va skadat.

Så, nu är det mesta på plats & fungerar.

Passade på att lägga in asfaltsmattor på hela golvet när jag ändå hade städat här inne. =)

Tyvärr så saknar jag orginal varvräknare, men sånt vill man ju ha.

Hittade en på Feltema som jag tryckte in i instrumenthuset.

Ser ju inte riktigt klokt ut, men det får duga tills en äkta hittas.

 

Tillbaka